Jak szybko przytyć? Co zrobić, aby nabrać masy?

Spoglądasz w lustro i chciałbyś poprawić własną sylwetkę? Brakuje Ci kilku kilogramów masy mięśniowej? Świetnie, zapraszamy do zapoznania się z artykułem, który ma na celu odpowiedzieć na pytanie „Jak przytyć w krótkim czasie?”.

Na początek pragniemy zauważyć, że budowanie masy mięśniowej jest procesem długotrwałym i wymagającym. Podobnie jak w przypadku odchudzania, aby osiągnąć wymarzone efekty potrzeba zarówno diety, jak i ćwiczeń. Chyba, że naszym celem jest wyłącznie zmiana cyferek na wadze.

Jak przytyć w krótkim czasie?

Mało rzeczy można zrobić szybko i dobrze. Dlatego też, sugerujemy zmienić oczekiwania czasowe, bowiem nabranie masy mięśniowej w krótkim czasie jest najzwyczaniej w świecie niemożliwe. 1-2 kilogramy czystej masy mięśniowej to rezultat uchodzący za znakomity.

Jak przytyć? – założenia dietetyczne

Niezwykle ważnym elementem przy budowaniu masy mięśniowej jest zmiana założeń dietetycznych. Dieta powinna być restrykcyjna, obfita i pełnowartościowa. Aby ustalić jakie mamy zapotrzebowanie na wartości odżywcze, wystarczy skorzystać z następujących wzorów na ilość:

  • węglowodanów w diecie (5,5 x Twoja waga)
  • tłuszczy (0,5 x Twoja waga)
  • białko (2 x Twoja waga)

Są to standardowe założenia, które mogą być poddane modyfikacji. Warto wspomnieć, że dieta powinna składać się z minimum 5-6 posiłków, których przyjmowanie musi następować w odstępach 2-3 godzinnych.

Jak przytyć? – ćwiczenia na masę mięśniową

Aktywność fizyczna to niezwykle ważny element w budowaniu masy mięśniowej. Dla osób, które rozpoczynają przygodę z siłownią zalecamy realizację planu wprowadzającego – Full Body Workout (FBW).

FBW angażuje każdą partię mięśniową i zwykle opiera się na ćwiczenia złożonych (na wolnym obciążeniu). Kształtowanie sylwetki zachodzi symetrycznie, co na samym starcie jest jak najbardziej wskazane. Dopiero po kilku miesiącach doświadczenia należy realizować ćwiczenia izolujące daną partię mięśniową.

Buduj masę mięśniową, a nie tłuszczową

Objętość mięśni jest kilkukrotnie mniejsza, aniżeli objętość tłuszczu (około 4-krotnie). Jeśli chcesz mieć jędrną, atrakcyjną sylwetkę to warto skupić się na mięśniach. Tkanka tłuszczowa nie jest bowiem domeną atrakcyjności.

Budowanie masy mięśniowej jest ściśle związane z treningiem. Bez niego nie dochodzi do stymulacji i późniejszego wzrostu mięśni. Nie jest on wymagający i trudny – każdy sobie z tym poradzi. Nieprawdą jest także to, że aby budować masę mięśniową trzeba chodzić na siłownię. Trening FBW (zalecany na start) można wykonać również w domu, realizując takie ćwiczenia jak:

  • pompki
  • przysiady
  • podciąganie na drążku
  • wspięcia na palce
  • wykroki
  • unoszenie rąk przed siebie

Plan „domatora” jest bardzo powszechny i szeroko wykorzystywany przez amatorów.

Podsumowanie

Niezadowolenie ze swojej figury nie zawsze związane jest z nadwagą. Bardzo często spotkać się można z sytuacją odwrotną, a mianowicie – niedowagą. Jest to problem równie poważny, którego konsekwencje mogą być tragiczne. Dlatego też, jeśli Twój wskaźnik BMI jest zbyt mały – warto zadbać o zdobycie kilku kilogramów.

Nie sposób jest zwiększyć liczbę kilogramów na wadze. By tego dokonać wystarczy zwiększyć obfitość posiłków i ich częstotliwość. Sukcesem jest zbudowanie takiej masy, by poprawić kondycję organizmu, wygląd zewnętrzny i samopoczucie. Jak tego dokonać? Jak ładnie przytyć?

Przede wszystkim, należy zadbać o skonstruowanie odpowiedniego jadłospisu. Dieta w przypadku budowania masy jest kluczowa. Powinna być zdrowa, zbilansowana i… smaczna. Wbrew pozorom, to czy będzie nam smakować, czy też nie ma ogromne znaczenie. Przynajmniej w kontekście motywacji i samopoczucia, a o to warto zadbać z równie dużą intensywnością.

Częstym błędem popełnianym przez osoby budujące masę mięśniową (a także wśród odchudzających się) jest sugerowanie się tylko bilansem kalorycznym, kiedy to kluczowe są właśnie wartości odżywcze (swoją drogą – kształtujące bilans kaloryczny).

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *