Jak zbudować wymarzoną sylwetkę? Masa mięśniowa krok po kroku.

Stajesz przed lustrem i nie bardzo jesteś zadowolony z własnej sylwetki? Chcesz coś zmienić, nabrać mięśni i wyglądać znacznie lepiej? Świetnie! Przedstawiamy poradnik, w którym dowiesz się o co musisz zadbać, by zbudować czystą masę mięśniową.

Masa mięśniowa – cel numer 1?

Wielu mężczyzn za cel numer 1 stawia sobie budowę masy mięśniowej. W zasadzie – jest to jak najbardziej zrozumiałe. W końcu, wzorzec męskiej atrakcyjności zakłada wysportowaną, atletyczną sylwetkę.

Budowa masy mięśniowej to proces, który bez cienia wątpliwości można określić mianem trudnego, wymagającego cierpliwości i zaangażowania. Tylko nie licznym udaje się osiągnąć wymarzoną, atletyczną sylwetkę.

Co prawda, ostatnio wzorce mocno się zacierają – mężczyźni wkładają rurki i noszą koszulki w kobiecych rozmiarach i uznawani są za „trendy”. Nie mamy zamiaru się do tego odnosić. Wszak – są gusta i gusta. O nich się nie dyskutuje. Nie mniej jednak, jeśli chcesz wyglądać lepiej – to z całą pewnością pomoże Ci w tym:

DIETA NA MASĘ MIĘŚNIOWĄ – CO I ILE JEŚĆ, ABY PRZYBRAĆ NA MASIE?

Dieta czyli harmonogram żywieniowy to niezwykle ważny element w życiu każdego człowieka. Ktoś mądry powiedział, że „jesteśmy, tym co jemy”. Nie sposób się z tym nie zgodzić. Dieta powinna być zdrowa, pełnowartościowa, zbilansowana. W przypadku diety na masę zaleca się jeść 5-6 posiłków dziennie. Bilans oprzeć można na wadze: na każdy kilogram masy ciała dostarczyć należy 5g węglowodanów (najlepiej złożonych), 2g białka (najlepiej pełnowartościowego), i 0,5g zdrowych tłuszczy (roślinnych).

Warto jednak mieć świadomość, że podane powyżej wartości nie stanowią absolutnie żadnej wyroczni. W przypadku niesatysfakcjonujących efektów, można swobodnie modyfikować rozkład makroskładników w diecie.

Szerzej o makro na masie można przeczytać w publikacji w serwisie Silniejszy.pl:

TRENING NA MASĘ MIĘŚNIOWĄ – JAK ĆWICZYĆ, ABY ZBUDOWAĆ ATLETYCZNĄ SYLWETKĘ?

Aby doszło do wzrostu, niezbędny jest trening – najlepiej siłowy. Atletyczną sylwetkę najłatwiej zbudować na siłowni, gdyż jest tam niezbędny sprzęt. Podstawą treningu powinny być ćwiczenia wielostawowe – angażujące wiele grup mięśniowych, najlepiej na wolnym obciążeniu. Trening cechować musi progresja oraz rzecz jasna – regularność.

Z reguły, osobom początkującym zaleca się realizację planu treningowego Full Body Workout (FBW), który polega na realizacji ćwiczeń na każdą grupę mięśniową w określonej kolejności (od największej grupy, do najmniejszej). W przypadku osób nieco bardziej zaawansowanych – zdecydowanie najczęściej rekomenduje się realizację treningu typu SPLIT (trening łączony). Inne gotowe plany treningowe przeznaczone są dla osób z większym stażem treningowym

Rozpoczynając treningi na siłowni, warto mieć świadomość, że celem nie jest dokładania żelastwa na każdym treningu. W pierwszej kolejności kluczowa jest praca nad techniką. Odpowiednie wykonywanie ćwiczeń to klucz do sukcesu i dobrych efektów. Dlatego też, zanim zdecydujesz się zwiększać obciążenie treningowe – zorientuj się czy aby na pewno poprawnie wykonujesz ćwiczenia.

SUPLEMENTY I ODŻYWKI NA MASĘ – CZY WARTO?

Istotnym elementem jest suplementacja. Jej stosowanie jest niemal konieczne jeśli chcemy szybko osiągnąć wymarzone rezultaty. W pierwszej kolejności powinniśmy sięgnąć po: aminokwasy BCAA, l-karnitynę oraz l-glutaminę.

Powyższy tekst – doskonale pasuje na promocję sklepu internetowego i/lub reklamę producenta. W rzeczywistości, do suplementacji należy podejść w zdecydowanie bardziej poważny sposób. Co to oznacza?

Z definicji encyklopedycznej dla terminu suplementy diety, dowiadujemy się, że: Suplement diety – środek spożywczy, którego celem jest uzupełnienie normalnej diety, będący skoncentrowanym źródłem witamin lub składników mineralnych lub innych substancji wykazujących efekt odżywczy lub inny fizjologiczny.

Każda inna definicja suplementów jest błędna. Nie traktujmy tego typu środków jako zbawiennego rozwiązania, które w magiczny sposób sprawi, że nagle nasza sylwetka stanie się atletyczna. Nic bardziej mylnego!

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *