Co zrobić, aby w końcu schudnąć?

Ilość osób chorujących na otyłość rośnie z każdym dniem. Według statystyk, na przestrzeni trzech ostatnich dekad ilość osób posiadających nadwagę podwoiła się. Już teraz, każdego roku z powodu otyłości i powikłań umiera niemal trzy miliony osób, a liczba ta rośnie z roku na rok. Zatrważające, nieprawdaż?

Jeśli nie jesteś zadowolony, bądź zadowolona ze swojej figury i wagi – zacznij się odchudzać. Zaniechanie może doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych. Wszak, tłuszcz w nadmiernej ilości stanowi jeden z największych wrogów organizmu człowieka.

Jak w końcu schudnąć?

Odchudzanie to proces, który wymaga wielkich poświęceń. Ci, którzy kiedykolwiek próbowali – wiedzą, że zrzucanie zbędnych kilogramów nie jest łatwe. Potrzeba ogromu determinacji i motywacji, by plan zbijania wagi okazał się sukcesem.

Kluczowym elementem jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Utrzymanie motywacji na najwyższym poziomie jest zadaniem arcytrudnym. Aby tego dokonać należy precyzyjnie zaplanować trening i jadłospis. Według trenera rozwoju osobistego, Briana Tracy warto sporządzać plan na każdy tydzień (ogólny) i każdy dzień (szczegółowy). Dzięki temu możemy zadbać nie tylko o czas, ale także mieć pogląd postępów. Istotne jest również ciągłe notowanie zmian. Cotygodniowe ważenie, mierzenie powinno dodawać motywacji.

Nieodłączny element odchudzania stanowi także dieta. Odpowiednio sporządzony jadłospis to klucz do sukcesu. Jaka powinna być dieta na odchudzanie? Przede wszystkim zdrowa. Absolutnie odradzamy wykorzystywanie diet o niskim bilansie kalorycznym. Głódówki są niebezpieczne dla zdrowia, a ich skuteczność jest mocno wątpliwa. Tzw. Efekt jojo to ich drugie imię.

Bezpośrednio za spalanie tkanki tłuszczowej odpowiedzialny jest ruch. Spalanie energii i pobieranie jej z materiału zapasowego (tłuszczu) zachodzi tylko wtedy. Dlatego też, aby układanka była kompletna należy nie tylko zadbać o motywację i dietę, ale także zadbać o wzmożoną aktywność fizyczną. Jaki powinien być trening na odchudzanie? Przede wszystkim – długi, wyczerpujący i systematyczny. Tak naprawdę schudnąć można zarówno trenując nordic walking, jak i biegając. Wszystko zależy od poziomu zaangażowania w trening.

Zasady odchudzania – 5 kluczowych zasad, które sprawią, że schudniesz

  • Prosty jadłospis
    Aby schudnąć nie musisz korzystać z radykalnych zmian żywieniowych. Twój jadłospis wymaga tylko kilku korekt. Przede wszystkim, zacznij odżywiać się regularniej i jeść częściej, ale w mniejszych porcjach. Zadbaj również o to, by dieta była zdrowa i pełnowartościowa. Wyeliminuj niezdrowe tłuszcze, słodycze i napoje gazowane.
  • Trening typu „cardio”
    Trening aerobowy jest jednym z kluczowych aspektów procesu odchudzania. Powinien być realizowany regularnie (nawet do pięciu razy w tygodniu). Doskonałą efektywnością cieszą się: bieganie, jazda na rowerze, zajęcia aerobiku czy pływanie. Pamiętaj, by czas treningu nie był mniejszy niż 30 minut.
  • Suplementacja
    Rola suplementów diety przy odchudzaniu zdaje się być coraz większa. Zastosowanie takich środków jak błonnik witalny, kwas hydroksycytrynowy czy kwas chlorogenowy pozwala poprawić tempo metabolizmu oraz ograniczyć apetyt. Pamiętaj jednak, aby wybierać suplementy sprawdzone, cieszące się doskonałymi opiniami.
  • Regularny rytm dobowy
    Aby organizm pracował wydajniej, musimy pozwolić mu dostosować się do panujących warunków. W tym celu warto uregulować nie tylko kwestię żywienia i aktywności fizycznej, ale także sprawić, by rytm dobowy był systematyczny. Pozwoli to na zwiększenie efektywności pracy układu trawiennego i poprawę tempa metabolizmu.
  • Relaks i sen
    Praca naszego organizmu zależna jest także od procesów regeneracyjnych. Sen pozwala zregenerować się fizycznie, zaś relaks psychicznie (emocjonalnie, uczuciowo). Dlatego też należy zadbać o to, aby codziennie spać minimum 6 godzin i systematycznie poddawać organizm relaksowi.

Pamiętaj! Zmiany w stylu życia należy wprowadzać stopniowo, zbyt szybka metamorfoza może przynieść efekty odwrotne od oczekiwanych. Tempo odchudzania zależne jest od Twojego zaangażowania oraz samodyscypliny.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *