Czy jazda na rowerze pozwala schudnąć? Czy trening rowerowy jest skuteczny?

Pierwszy stycznia to dla wielu ludzi niezwykle ważna data. Nowy rok to nowe postanowienia, cele i założenia. Bardzo duża liczba z nich dotyczy procesów redukcyjnych, czyli odchudzania.

Dlatego też, dzisiaj nie mógł pojawić się artykuł inny, aniżeli ten, który dotyczy właśnie redukcji zbędnych kilogramów. Przedstawiamy: trening rowerowy jako efektywny sposób na redukcję zbędnych kilogramów.

Jazda na rowerze jako wygodny sposób na redukcję

Odchudzanie to proces, który kojarzony jest z bardzo wymagającym, restrykcyjnym treningiem. W zasadzie trudno o niezgodę, wszak – musimy pobudzić nasze mięśnie do takiego stopnia, by generowały zwiększone zapotrzebowanie energetyczne. Wiąże się to oczywiście z dużym wysiłkiem całego organizmu. Intensywność musi być nie mniejsza niż 60% tętna maksymalnego.

Warto jednak wiedzieć, że niektóre formy ćwiczeń są dla naszego organizmu bardziej znośne od innych. Zdecydowanie „łatwiejszą” formą aktywności fizycznej jest jazda na rowerze, aniżeli trening fitness czy bieganie. Powie to każdy, kto zasmakował wszystkich z nich.

Oczywiście, jazda na rowerze też jest wymagająca i nie oznacza rekreacji. Nie mniej jednak, trening rowerowy nie stanowi obciążenia dla naszych stawów, nie powoduje dyskomfortu i może przybierać bardzo przyjemną formę. Wszak, wycieczki rowerowe to coś, co dla wielu jest zwyczajnym hobby.

Jak jeździć na rowerze, aby schudnąć?

Jazda na rowerze, aby mogła być traktowana jako trening redukcyjny musi być zgodna z kilkoma założeniami, a mianowicie:

  • Intensywne tempo – zawierać się powinno w przedziale od 12 do 22 kilometrów na godzinę, w zależności od zdolności motorycznych naszego organizmu.
  • Objętość – powinna być nie mniejsza niż 30 minut/dziennie.
  • Jednostajność – równe tempo po prosto ukształtowanym terenie jest zdecydowanie najefektywniejsze.

Jazda na rowerze to nie wszystko, czyli kilka słów o diecie i suplementacji

Proces redukcji zbędnych kilogramów składa się z kilku innych elementów, nie tylko treningu redukcyjnego. Równie istotna (jeśli nie istotniejsza!) jest dieta i prawidłowa suplementacja. Co zatem jeść i stosować, aby zwiększyć efektywność treningu kolarskiego?

Dieta redukcyjna to nic innego jak jadłospis, który cechuje się obniżonym bilansem kalorycznym względem całkowitej przemiany materii (zwykle o około 10-15%). Co oczywiste, w każdym przypadku ów bilans prezentuje się nieco inaczej. Obliczyć możemy go korzystając z kilku metod, najbardziej precyzyjna jest metoda Katch-McArdle:

[370 + (21,6 x masa mięśniowa ciała w kilogramach)] x współczynnik aktywności fizycznej

Rzecz jasna, prawidłowy bilans to jednak nie wszystko. Równie istotnym elementem jest to, aby dostarczane produkty były zdrowe, a dieta w całościowym ujęciu – pełnowartościowa. Warto również zastosować się do zasady mówiącej o konsumpcji 5-6 mniejszych posiłków, w równych odstępach czasu (sugerowane 2-3 godziny przerwy pomiędzy posiłkami).

Prócz diety, warto zadbać o odpowiednie suplementy. Wybór na rynku suplementów jest ogromny, dostępnych są setki różnych środków wspomagających redukcję. Niestety, część z dostępnych preparatów nie jest zbyt skuteczna, by nie powiedzieć – w ogóle nie działa. Dlatego też przestrzegamy i sugerujemy wybierać środki w oparciu o szczegółową analizę składu oraz opinii.

Do sprawdzonych, bardzo skutecznych propozycji zaliczyć należy Piperinox – suplement diety z piperyną, który dodatkowo wzbogacony jest:

  • Ekstraktem z owoców papryki rocznej (pieprz kajeński)
  • Ekstraktem z nasion guarany
  • Ekstraktem z kory cynamonowca
  • Ekstraktem z owoców gorzkiej pomarańczy
  • Ekstraktem z kłącza imbiru lekarskiego
  • Chromem

Prócz całkiem dobrego składu Piperinox to także liczne pozytywne opinie, które bez trudu znajdziemy na forach i portalach tematycznych, oraz multum świetnych ocen od ekspertów. Czy można zatem oczekiwać czegokolwiek więcej?

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *