Jak schudnąć do rozmiaru 36? Sposoby.

Niemal połowa Polek jest niezadowolona ze swojej figury. Zbyt duże krągłości sprawiają, że samoocena kobiet jest bardzo niska. Nic więc dziwnego w tym, że zainteresowanie tematem odchudzania jest tak duże.

Pewnego rodzaju wyznacznikiem szczupłej sylwetki jest rozmiar 36. Co zrobić by wcisnąć się w „S”-kę, lub „M”-kę? Jak schudnąć do rozmiaru 36? O tym i wielu innych kwestiach związanych z pozbywaniem się zbędnych kilogramów dowiedzą się Państwo w dalszej części tej publikacji.

Determinacja, motywacja – czyli kilka słów o podejściu do odchudzania

Skuteczne odchudzanie możliwe jest tylko wtedy, gdy wszelkim procesom towarzyszy systematyczność. Ścisłe utrzymywanie diety i skrupulatna realizacja planu treningowego jest konieczna, by móc cieszyć się szczupłą sylwetką.

Odpowiednie podejście do odchudzania jest ekstremalnie ważne. Na samym początku zawsze towarzyszy nam ogromna motywacja. Jednakże, za każdym razem przychodzą kryzysy i zwątpienie w to co robimy. Jak zatem poradzić sobie z utrzymaniem motywacji na wysokim poziomie cały czas?

Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie bardzo szczegółowego planu treningowego i diety. Ponadto, powinniśmy notować wyniki treningowe (np czas, dystans czy ilość serii i powtórzeń) oraz postępy. Nie powinniśmy bać się wchodzić na wagę – jednocześnie nie oczekując cudów.

Dieta i trening

Internet to medium w którym znajdziemy mnóstwo różnego rodzaju diet i planów treningowych na odchudzanie. Jak zatem wybrać ten, który będzie jednocześnie skuteczny i odpowiedni dla nas?

Dieta powinna być zbilansowana i zdrowa. Musi opierać się na wysokiej jakości białku (m.in: chude mięso, nabiał), zdrowych tłuszczach (oliwa z oliwek) i węglowodanach złożonych (pełnoziarniste pieczywo, brązowy ryż). Ponadto, należy odpowiednio nawadniać organizm (minimum 2 litry wody dziennie) oraz pamiętać o zasadzie – „mniej, ale częściej”.

Z kolei plan treningowy powinien opierać się na ćwiczeniach złożonych, czyli takich, które jednocześnie rozwijają sylwetkę symetrycznie. Równie często co na siłownię, powinniśmy chodzić na fitness lub realizować ćwiczenia aerobowe (bieganie, pływanie, jazda na rowerze).

Jazda na rowerze jako idealny sposób na redukcję

Wiele osób podejmując trudy aktywności fizycznej na odchudzanie narzeka na brak efektów. Dzieje się tak bardzo często w przypadku osób, które wybierają jazdę na rowerze.

Mnóstwo ludzi myli rekreacyjną jazdę na rowerze z treningiem rowerowym. Obie formy różnią się intensywnością, objętością i regularnością. Nie można bowiem schudnąć jeżdżąc ślimaczym tempem. Na pewno nie tyle, ile byśmy oczekiwali.

Jak jeździć na rowerze by schudnąć?

Aby jazda na rowerze mogła być traktowana jako trening na odchudzanie, musi spełniać kilka kluczowych założeń, a mianowicie:

  • INTENSYWNOŚĆ – powinna kreować się na bardzo wysokim poziomie. Może osiągać nawet 85% naszych możliwości (85% tętna wysiłkowego). W praktyce oznacza to bardzo wydajne pedałowanie i osiąganą prędkość wynoszącą nawet ponad 20 kilometrów na godzinę.
  • OBJĘTOŚĆ– trening na odchudzanie nie powinien być krótszy niż kilkadziesiąt minut. Wynika to z faktu, iż proces spalania tkanki tłuszczowej zachodzi dopiero po pewnym czasie. Do pewnego momentu organizm czerpie energię tylko i wyłącznie z materiałów dostarczanych na bieżąco. Szacuje się, że po materiał zapasowy (tkanka tłuszczowa) sięga dopiero po 15-20 minutach. Sugerowany czas treningu powinien wynosić 45-60 minut.
  • CYKLICZNOŚĆ– jednorazowy wypad na rower nie wiele nam da. Trening na odchudzanie musi być realizowany regularnie. Zaleceniem jest jazda na rowerze od trzech do nawet pięciu razy w ciągu tygodnia. Przy czym warto pamiętać, że chociaż raz na tydzień przerwa powinna wynieść 48 godzin. Umożliwi to pełną regenerację i zapobiegnie tzw. Przetrenowaniu.

Podsumowanie

Wzmożona aktywność fizyczna, bardzo często nic nie daje. Dzieje się tak, bo organizm generuje większe zapotrzebowanie, a my podświadomie je zaspokajamy. Dlatego też, w okresie odchudzania przy wykorzystaniu form aktywności fizycznej musimy skrupulatnie zadbać o bilans naszej diety.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *