Bezsenność: przyczyny i najlepsze sposoby na problemy ze snem

Problemy ze snem dotykają około 30% polskiej populacji. Wpływ na bezsenność ma wiele różnych czynników, począwszy od tych fizycznych, poprzez psychiczne, a skończywszy na emocjonalnych.

Czynniki, które wpływają na problemy ze snem:

  • Niewygodny materac i poduszka Wydawać by się mogło, że jest to naprawdę błahy powód. Rzeczywistość pokazuje jednak, że wielu osobom po zmianie materaca i poduszki śpi się znacznie wygodnie. Na tych elementach nie warto oszczędzać. Wykorzystanie profesjonalnej poduszki i materaca wiąże się z niemałymi kosztami, jednakże w naszej ocenie – jak najbardziej warto.
  • Nieodpowiednia temperatura i wilgotność Sypialnia powinna zostać dokładnie przygotowana. Bezpośrednio przed snem należy dokładnie wywietrzyć i wychłodzić sypialnię, skręcić odpowiednio kaloryfery. Musimy pamiętać, że zdecydowanie lepiej śpi nam się w temperaturze nie przekraczającej 20 stopnii. Gdy jest zbyt ciepło, nasz organizm zużywa mnóstwo energii na wychładzanie się, co skutkuje płytkim snem.
  • Nieodpowiedni tryb życia Kiedy jednostka żyje niezdrowo – odżywia się fast-foodami i prowadzi siedzący tryb życia, to problemy ze snem są tylko i wyłącznie kwestią czasu. Wszakże, to jaki prowadzimy styl życia ma ogromny wpływ na komfort naszego snu. Dlatego też, jeśli chcemy poradzić sobie z bezsennością musimy liczyć się z tym, że niezbędna będzie mała metamorfoza jeśli chodzi o tryb życia.
  • Alkohol Wpływ na bezsenność ma również alkohol. Jeśli spożyjemy go zbyt dużo, to nasz organizm w nocy będzie pracował nieregularnie i niestandardowo. Płytki sen, bóle głowy i uczucie zmęczenia po poranku – gwarantowane.
  • Bodźce zewnętrzne Niezwykle ważnymi elementami, które obniżają komfort naszego snu są rozmaite bodźce zewnętrzne, a mianowicie: zbyt intensywne światło, obraz z telewizji, dźwięki z radioodbiorników, dźwięki z ulicy. Aby wyeliminować ten czynnik kształtujący problemy ze snem należy wyłączyć wszystkie sprzęty grające i maksymalnie wygłuszyć sypialnię.

Jak radzić sobie z bezsennością?

Warto zdać sobie sprawę, że bezsenność to problem, który może nieść za sobą ryzyko wielu innych defektów i ograniczeń. Wszak, skutkuje nadmiernym przemęczeniem organizmu, problemami z koncentracją i pamięcią oraz bezustannym uczuciem zmęczenia. Nierzadko dosięga również sfery psychicznej – może doprowadzać do lęków i stanów depresyjnych. W związku z powyższym, eliminacja problemów z bezsennością to absolutna konieczność.

Medycyna oferuje wiele rozmaitych rozwiązań. Dzisiaj pragniemy przedstawić trzy najpopularniejsze metody walki z problemami ze snem.

Sposób numer 1: zmiana stylu życia

Tak naprawdę, walke z bezsennością zawsze powinniśmy rozpoczynać od tego samego, tj. sprawdzenia czy prowadzony przez nas styl życia nie przyczynia się do występowania tegoż defektu. Otóż, w wielu przypadkach wystarczy wyeliminować czynniki sprzyjające występowaniu bezsenności (patrz wyżej), by finalnie uporać się z problemem.

Warto jednak zdać sobie sprawę, że ponowne wdrożenie zasad zdrowego stylu życia nie skutkuje natychmiastową poprawą. Częstokroć, aby zobaczyć efekty – należy trochę poczekać.

Sposób numer 2: suplementy diety

Suplementy diety na bezsenność to swojego rodzaju odpowiedź producentów na uzależniające leki nasenne. Bazujące na naturalnych składnikach produkty są w pełni bezpieczne. Oczywiście, ich skuteczność niekiedy pozostawia wiele do życzenia, nie mniej jednak – stosując tego typu środki, nie musimy obawiać się skutków ubocznych.

Wybór suplementów diety powinien być oparty w opinie, komentarze i recenzje. Niekiedy warto sugerować się również niezależnymi rankingami, takimi jak chociażby ten opublikowany na łamach serwisu ValleyMediCenter.com:

Sposób numer 3: leki nasenne

Jak juz wspomnieliśmy, medycyna oferuje wiele rozwiązań. Jednym z nich są środki farmakologiczne. Z reguły dostępne są na receptę, dlatego też niezbędna jest konsultacja z lekarzem specjalistą.

Przed zastosowaniem leków, warto jednak zdać sobie sprawę, że część z nich może uzależniać. Co to oznacza? Otóż, leki są skuteczne i ułatwiają zasypianie, ale działają doraźnie – tj. nie eliminują problemu poprzez usunięcie problemu, a jedynie „oszukują organizm” i umożliwiają zasypianie. Przez to, po pewnym czasie organizm jest najzwyczajniej w świecie uzależniony od konkretnego preparatu.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *